alleoppskrifter.no

mandag 16. juni 2014

Tunfisksalat

Túnfisksalat
Dette her er en oppskrift jeg fant på en islandsk nettside, men om tunfisksalaten er typisk islandsk, tror jeg ikke. Jeg har ikke gjort andre forandringer enn at jeg har laget majonesen selv, i stedet for å bruke butikk-majones. Jeg har også brukt et spesielt havsalt med tørket tare (kelp) og hvitløk, kjøpt på Island. Det egner seg bra til retter med fisk. Både majones og tunfisksalat er kjapt å lage, og kan brukes rett på en skive grovt brød eller som tilbehør til f.eks. grillmat.


Fremgangsmåte



Sil vekk vannet fra tunfisken. 
Kok eggene og la dem avkjøles, mens du finhakker en løk. Del de hardkokte eggene i små terninger.

Ha tunfisk, løk, egg, majones og en klype havsalt i en bolle og bland det godt. Sett bollen i kjøleskapet til den skal serveres. Voila!

Tunfisksalat servert på knekkebrød.

Ingredienser



Ingredienser:
  • 2 bokser med tunfisk
  • 1 løk, finhakket
  • 250 ml majones
  • 4 egg, hardkokt
  • ¼ ts havsalt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar